نرم افزار ۳ds یکی از نرم افزار هایی است که برای این نرم افزار پلاگین های عالی و مختلفی ساخته شده است که وبلاگ تخصصی اسکچاپ دانلود تعدادی از این پلاگین ها را در یک فایل کم حجم جمع آوری کرده و در اختیار کاربران گذاشته است
سلام و درود بر همه دوستان . خوب تو فصل های قبلی ما قسمت شیشه ها رو درست کردیم حالا در این قسمت بخشی از شیشه ها که در فصل قبلی مشکل داشت رو درست میکنیم و میریم سراغ قسمت های دور تایر که بدنه ماشین رو آماده کنیم برای ساخت تایر در فصل های بعدی و هم چنین ساخت بعضی از جزیات بدنه ماشین . سعی کنید با دقت به آموزش نگاه کنید تا در مدل سازی هیچ مشکلی پیش نیاد .
درود . اینبار میریم سراغ ساخت پارچه در نرم افزار ۳d max با کمک پلاگین Vray . انواع پارچه های زیادی داریم ولی ما در این ویدیو روش ساخت پارچه ی پتو که ضخامت و به صورت پشمی باشه آموزش می دهیم هم چنین ساخت پارچه نازک رو در این ویدپو میتوانید یاد بگیرید . دیگه کم کم داره فصل زمستان نزدیک میشه سعی کنید ساخت متریال پتو رو به خوبی یاد بگیرید و در کارهای خود استفاده کنید . ممنون
سلام به همگی . خوب ساخت ماشین داره کم کم به قسمت های آخری خودش نزدیک میشه . دراین فصل ما کلا روی قسمت عقبی ماشین کار میکنیم و سعی میکنم مشکلات از قبل ایجاد شده را درست کنیم و هم چنین جاهای چراغ هارو درست می کنیم که بتوانیم بدون هیچ مشکلی برای ماشین چراخ هارو درست کنیم و جزیات عقب ماشین رو هم اضافه میکنیم تا به صورت واقعی در بیاد . ممنون و تشکر از دوستان
سلام به همگی. روش های کار در این فصل – روش اول : در این روش باید مدل تایل های پارکت رو قبلا بسازیم که می تونیم از پلاگین FloorGenerator برای این کار استفاده کنیم و سپس با استفاده از پلاگین multi texture برای تایل هامون متریالش رو می سازم روش دوم : در این روش نیازی به ساخت مدل تایل های پارکت نیست و فقط با استفاده از تکسچر مربوط به پارکت و تکسچر هایی برای reflect و bump متریال رو می سازیم .
سلام و درود بر همه دوستان . خوب تاحالا با ما بودید تشکر میکنیم . بدنه ماشین آماده شد باید بریم سراغ قسمت های جزئی ماشین . در این فصل ما با کمک ابزار های مدل سازی قسمت دستگیره ماشین رو برای باز کردن ماشین درست میکنیم و بعد از اون قسمت شیشه جلویی ماشین رو کاملا درست میکنیم دقیق که در انیمیشن هیچ مشکلی پیش نیاد . به زودی فصل های جدید دروبسایت گذاشته میشه .
درود به همگی . خوب دوباره اومدیم رو بحث متریال ها در محیط سه بعدی . در این آموزش ما با کمک پلاگین Vray متریالی زیبا برای مبلمان خانه از جنس چرم درست میکنیم . تکسچر هایی که در این آموزش ها ما استفاده میکنیم رو میتوانید از وبسایت معروف Cgtexture دریافت کنید همراه با این تکسچر ها لایه های Bump و Specular باید وجود داشته باشد یا خودتان باید این لایه هارو بسازید.
خوب آموزش محیط خارجی ساختمان تمام شد . تو این فصل ما روش تکسچر بعضی از قسمت های مختلف محیط و هم چنین با کمک پلاگین محبوب Vray رندر خیلی خوبی از محیط می گیریم بعد وارد نرم افزار فتوشاپ میکنیم برای تکمیل پروژه . در نرم افزار قتوشاپ با کمک پلاگین های مختلف رنگ محیط رو درست میکنیم و سعی میکنیم سایه ها و رنگ هارو بهتر نشون بدهیم که این کار بسیار مهم است.
سلام و درود . کاربران زیادی به دنبال روش ساخت متریال آب به صورت واقعی هستند تا بتونند یا جلوه های ویژه زیبایی درست کنند و یا در محیط هایی که میسازند آب بزارند تا کارشون بهتر بشه . خوب در این آموزش ما به یک پلن ناهمواری می دهیم تا به شکل آب در بیاد بعد از آن برای این آپ متریالی تعریف می کنیم به طوری که اگه سایه جسمی روی آب بیفته به صورت واقعی دربیاد و در نهایت رندر خوبی از این صحنه می گیریم.
درودی میفرستم به همه دوستان عزیز و گرامی . مدل سازی ماشین کم کم داره تمام میشه . در این فصل کلا ما روی شیشه های ماشین کار کرده ایم . شیشه های ماشین رو باید طوری ساخت که بشه از توی شیشه قسمت پشتی رو دید یعنی اون لایه ای که ایجاد میکنیم Opacity کمی داشته باشد و هم چنین طوری باید تنظیم کنیم که در انیمیت شیشه بخواد بیاد پایین به مشکل بر نخوریم.
سلام و درود بر همه دوستان عزیز .فصل سوم رو هم انتشار دادیم فقط یک فصل دیگه مانده تا پایین آموزش .تو این مثل درس های قبلی روش تکسچر رو انجام میدهیم . تو این بخش قسمت های مختلفی مثل چراغ راهنما , پیاده رو ها و بخشی از دیوار هارو به صورت حرفه ای تکسچر می دهیم.تو این فصل روش کار با پلاگین Advanced Paint و پلاگین Rich Dirt رو هم یاد میگیریم.
خوب بیشتر دوستانی که تازه وارد هستند و دارند نرم افزار ۳d max رو به صورت حرفه ای دنبال میکنند باید بدانند که محیطی رو که ساختند باید از این محیط یک رندر خوب بگیرند تا کارشون زیبا در بیاد . خوب در این آموزش ما روش نورپردازی حرفه ای یک محیط داخلی ساختمان رو با کمک پلاگین محبوب و حرفه ای Vray به شما یاد می دهیم . نور روز و شب و تنظیمات حرفه ای برای رندر نهایی محیط. موفق باشید
سلام و درود . داریم کم کم به آخرای ساخت ماشین مدل Camaro 2010 می رسیم . خوب بدنه دیگه کامل شده فقط در این فصل مشکلاتی که در مدل سازی داشتیم رو رفع میکنیم و هم چنین برای قسمت جلوی ماشین کاپوت و قسمت های دیگه جزئیات بیشتری می دهیم . تو این فصل و این پارت شیشه ی جلوی ماشین به صورت کاملا دقیق ایجاد میکنیم تا در موقع رندر به مشکلی بر نخوریم .
خوب همانطور که در فصل اول دیده اید روش تکسچر بعضی از قسمت های محیط را با کمک ابزار ها و پلاگین های مختلف رو انجام دادیم . در این قسمت باز هم با کمک همان پلاگین ها و ابزار ها قسمت های دیگر این محیط را تکسچر میکنیم و البته پلاگین جدیدی به نام GWIVY که در این فصل است که روش کار با اون رو هم یاد می دهیم .پلاگین ها و فایل هایی که در این آموزش استفاده شده رو در قسمت Project میتوانید دانلود و استفاده کنید.
در چهار فصل آموزش کامل ساخت محیط خارجی یک ساختمان رو به شما دوستان آموزش می دهیم . در هر فصل ما روش کار با یک قسمت نرم افزار رو میگیم مثلا در این فصل بیشتر تلاش کرده ایم آموزش نورپردازی خارجی در Vray , آموزش نحوه ویرایش تکسچر در نرم افزار Photoshop , نحوه کار با پلاگین کالر کورکت , و هم چنین مهم تر از همه نحوه ساخت متریال در پلاگین حرفه ای Vray . منتظر فصل های جدید باشید.
سلام و درود بر همه دوستان . خوب تو فصل های قبلی ما قسمت شیشه ها رو درست کردیم حالا در این قسمت بخشی از شیشه ها که در فصل قبلی مشکل داشت رو درست میکنیم و میریم سراغ قسمت های دور تایر که بدنه ماشین رو آماده کنیم برای ساخت تایر در فصل های بعدی و هم چنین ساخت بعضی از جزیات بدنه ماشین . سعی کنید با دقت به آموزش نگاه کنید تا در مدل سازی هیچ مشکلی پیش نیاد .
پلاگین MultiScatter برای ۳Ds Max محصولی جدید بر پایه تکنولوژی VRayScatter می باشد که نه تنها با V-Ray کار می کند بلکه با Mental Ray نیز کارآیی دارد. از مهم ترین امکانات MultiScatter می تواند به پشتیبانی از پردازشگرهای چند هسته ای اشاره کرد. این پلاگین برای تمامی انواع هسته های CPU موجود بوده و بدین ترتیب بسیار سریعتر از VRayScatter که تنها با یک هسته CPU کارآیی دارد، کار می کند.